Kvalitní strava, adekvátní pohyb a dobrá nálada.

Plavání – je prospěšné a výsledky uvidíte brzy

Bazén

Plavání je velice vhodná pohybová aktivita téměř pro všechny. Zejména pro ty, co bojují s nadváhou nebo mají problémy s pohybovým aparátem. Plavání je vhodné pro všechny, kteří pochopili, že pohyb je pro zdravé tělo nutností. Pro ty, kteří chtějí utužit svoje zdraví a chtějí působit preventivně například proti negativním projevům andropauzy (více zde) a menopauzy (více zde). I netrénovaný člověk může začít hned a brzy uvidí výsledky svého snažení.

Proč je plavání velice vhodnou pohybovou aktivitou:

  • šetří a nepřetěžuje klouby, páteř, vazy, protože tělo nadlehčuje,
  • posiluje svaly podél páteře, podporuje správné držení těla a zmírňuje bolesti zad,
  • voda klade asi šedesátkrát větší odpor než vzduch, takže dochází k rovnoměrnému posilování svalů,
  • posiluje a zároveň šetří i srdce, protože srdce při plavání (vodorovná poloha) nemusí překonávat zemskou gravitaci a pumpovat krev vzhůru,
  • prokrvuje organismus,
  • otužuje tělo,
  • trénuje dýchací svaly, příznivě působí na funkci plic, zlepšuje jejich výkonnost,
  • celkově zlepšuje kondici.

Pokud budeme pravidelně plavat a k tomu budeme přidávat pravidelné procházky, nejlépe svižnou chůzi nebo využijeme např. Nordic Walking (více zde), zlepší se nám soustředění, paměť a jiné duševní funkce. Zlepší se nálada a zmírní deprese. Sníží se riziko stařecké demence (až o 40 %) nebo alespoň oddálí. Kromě toho plavání pozitivně ovlivňuje kardiovaskulární systém, je prevencí vzniku křečových žil, infarktu a pozitivně působí proti vysokému tlaku. Je také vhodnou prevencí nemocí dýchacích cest.

Pro ty, kteří chtějí hubnout je plavání velmi vhodnou pohybovou aktivitou, protože při intenzivním hodinovém plavání lze spálit přes 2 000 kJ. Podělte se s námi o zkušenosti na FB: Můj talíř - andromenovyziva. cz. Když k vhodné pohybové aktivitě přidáte zdravé stravování, uděláte hodně pro své tělo a zdraví. 

Kategorie: 
sdílet

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Email addresses will be obfuscated in the page source to reduce the chances of being harvested by spammers.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti spamovacím robotům.

Další články

Rajče, česnek
17. Srpen 2018 | Recepty | Ingredience zralá rajčata česnek tymián sůl olivový olej   Postup Zralá rajčata nakrájíme na půlky, dáme na pekáč s pečícím papírem nakrojenou částí nahoru. Dáme do trouby a pečeme cca 45 minut při 180 ºC. Než se rajčata upečou si připravíme česnek... Zobrazit celý článek.
Cizrna
8. Duben 2018 | Léčivé potraviny | Cizrna beraní (nebo také římský hrách) je bobovitá rostlina. Konzumovat lze semena, celé lusky nebo mladé výhonky. Patří spolu s hrachem a fazolemi k nejvýznamnějším luštěninám. Obliba cizrny vzrůstá a to je dobře, neboť je velmi vhodná do zdravého... Zobrazit celý článek.
Máslo
3. Březen 2018 | Encyklopedie | O tom, že margaríny nedoporučuji, jsem již psala. Ve zmiňovaném článku si můžete přečíst proč jsou margaríny nezdravé a nevhodné. Máslo, pokud ho budeme konzumovat jen v rozumné míře, je zdravější. V másle se přirozeně vyskytují vitamíny, hlavně... Zobrazit celý článek.
Rozmarýn
6. Leden 2018 | Recepty | Ingredience 250 g másla 10 lžic olivového oleje rozmarýn (nebo petržel, pažitka apod.) sůl Postup Máslo necháme úplně změknout a pak do něj vmícháme olivový olej. Následně přidáme nasekaný rozmarýn nebo jiné bylinky. Uchováváme v lednici. Dobře se... Zobrazit celý článek.
Vánoční stůl našich předků
8. Prosinec 2017 | Encyklopedie | Večer 24. prosince měli naši předkové štědrý, neboť měli na vánočním stole mnoho druhů pokrmů. Druhy pokrmů na svátečním stole měly krajové odlišnosti, ale jídelníček měl řadu pokrmů společných, tradičních.     Co naši předkové na Štědrý večer jedli... Zobrazit celý článek.

Stránky