Kvalitní strava, adekvátní pohyb a dobrá nálada.

Jak vybrat máslo

Máslo

O tom, že margaríny nedoporučuji, jsem již psala. Ve zmiňovaném článku si můžete přečíst proč jsou margaríny nezdravé a nevhodné.

Máslo, pokud ho budeme konzumovat jen v rozumné míře, je zdravější. V másle se přirozeně vyskytují vitamíny, hlavně vitamín A (významný pro zrak a pokožku a také důležitý antioxidant) a vitamín D, který podporuje vstřebávání vápníku (prevence osteoporózy).

Co říká vyhláška

Podle vyhlášky o požadavcích na mléko a mléčné výrobky, mražené krémy a jedlé tuky a oleje lze

  • jako „čerstvé máslo“ označit máslo do 20 dnů od data výroby,
  • jako „stolní máslo“ se označí máslo skladované nejdéle 24 měsíců od data výroby při teplotách minus 18 °C a nižších.

V prodejnách ale většinou najdete výrobky označené jako „máslo“

Jak tedy vybrat kvalitní máslo

Aby bylo opravdu máslem, musí obsahovat

  • minimálně 80 % mléčného tuku,
  • maximálně 16 % vody,
  • nesmí obsahovat žádný rostlinný tuk.

Jak ukazují testy másel, které jsem četla, nejdražší máslo nemusí být nejkvalitnější. Ostatně to platí i dalších výrobků...

Podle mých zkušeností jsou kvalitní například máslo od Madety a Farmářské máslo.

Napište mi jaké máslo kupujete vy. Věděli jste jak ho vybrat? Najdete mě i na FB: Můj talíř - andromenovyziva.cz.

Kategorie: 
sdílet

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Email addresses will be obfuscated in the page source to reduce the chances of being harvested by spammers.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti spamovacím robotům.

Další články

Muž
12. Září 2016 | Andropauza a menopauza | Jak jsem již psala, muže nejvíce trápí ty projevy, které jsou hodně vidět. Vypadávání vlasů, vznik vysokých koutů nebo pleše. Tím se milí muži netrapte, protože my rozumné ženy oceňujeme úplně jiné hodnoty než je počet vlasů na vaší hlavě. Ani... Zobrazit celý článek.
Cizrna
6. Září 2016 | Recepty | Ingredience 150 g suché cizrny česnek olivový olej 100 g tahini – sezamová pasta římský drcený kmín sůl citronová šťáva Postup Cizrnu dobře propláchneme, dáme do hrnce, zalijeme vodou a necháme namočenou (nejlépe přes noc). Pak cizrnu v téže vodě... Zobrazit celý článek.
Ředkvičkový salát
29. Srpen 2016 | Recepty | Ingredience svazek ředkviček 1 balení sýru cottage 2 vejce na tvrdo pepř sůl   Postup Ředkvičky nastrouháme a smícháme se sýrem. Podle chuti opepříme a osolíme. Pak přidáme nakrájená na tvrdo uvařená vejce. Podáváme nejlépe s kváskovým chlebem (více... Zobrazit celý článek.
Ředkvičky
29. Srpen 2016 | Léčivé potraviny | Ředkvička je kořen ředkve seté letní. Má štiplavou chuť díky hořčičným olejům. Tyto oleje chrání samotnou rostlinu před bakteriemi a plísněmi a stejně tak blahodárně působí i v našem těle. Co ředkvička obsahuje Hořčičné oleje a silice, vitamíny – C... Zobrazit celý článek.
Kváskový chléb
24. Srpen 2016 | Léčivé potraviny | Co je tradiční kváskový chléb Kváskový chléb pekly naše babičky. Peče se pouze z přírodního kvásku, mouky, vody, soli a kmínu. Neobsahuje žádné droždí. Co je tradiční kvásek Kvásek je pouze směsí mouky (žitná) a vody. Za příznivých podmínek tato... Zobrazit celý článek.

Stránky