Kvalitní strava, adekvátní pohyb a dobrá nálada.

Jak vybrat máslo

Máslo

O tom, že margaríny nedoporučuji, jsem již psala. Ve zmiňovaném článku si můžete přečíst proč jsou margaríny nezdravé a nevhodné.

Máslo, pokud ho budeme konzumovat jen v rozumné míře, je zdravější. V másle se přirozeně vyskytují vitamíny, hlavně vitamín A (významný pro zrak a pokožku a také důležitý antioxidant) a vitamín D, který podporuje vstřebávání vápníku (prevence osteoporózy).

Co říká vyhláška

Podle vyhlášky o požadavcích na mléko a mléčné výrobky, mražené krémy a jedlé tuky a oleje lze

  • jako „čerstvé máslo“ označit máslo do 20 dnů od data výroby,
  • jako „stolní máslo“ se označí máslo skladované nejdéle 24 měsíců od data výroby při teplotách minus 18 °C a nižších.

V prodejnách ale většinou najdete výrobky označené jako „máslo“

Jak tedy vybrat kvalitní máslo

Aby bylo opravdu máslem, musí obsahovat

  • minimálně 80 % mléčného tuku,
  • maximálně 16 % vody,
  • nesmí obsahovat žádný rostlinný tuk.

Jak ukazují testy másel, které jsem četla, nejdražší máslo nemusí být nejkvalitnější. Ostatně to platí i dalších výrobků...

Podle mých zkušeností jsou kvalitní například máslo od Madety a Farmářské máslo.

Napište mi jaké máslo kupujete vy. Věděli jste jak ho vybrat? Najdete mě i na FB: Můj talíř - andromenovyziva.cz.

Kategorie: 
sdílet

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Email addresses will be obfuscated in the page source to reduce the chances of being harvested by spammers.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti spamovacím robotům.

Další články

Cukr zabíjí
4. Květen 2017 | Encyklopedie | Rafinovaný cukr je velmi nezdravý a rafinovaně ničí naše zdraví.         Co nám cukr způsobuje Cukr způsobuje civilizační choroby - diabetes, kardiovaskulární nemoci, obezita, rakovina, zánětlivá revmatická onemocnění, deprese, chronický únavový... Zobrazit celý článek.
Jarní únava
4. Květen 2017 | Encyklopedie | Jaro je krásné období, příroda se probouzí a sluníčko nás konečně zase začíná zahřívat. U mnoha z nás se však v tomto období projevuje únava a vyčerpání, cítíme se bez energie. Co jarní únavu způsobuje negativně na nás působí nedostatek slunečního... Zobrazit celý článek.
Glutamát obsahují párky, klobásy
1. Květen 2017 | Encyklopedie | Co je glutamát Glutaman sodný (E621) - chemicky vyrobená sůl kyseliny glutamové, bílá krystalická látka s charakteristickou masovou chutí. V potravinářském průmyslu je glutaman sodný nejčastěji používán k dochucení - zvýrazňuje chuť a vůni.  Umami... Zobrazit celý článek.
Česneková pomazánka
23. Březen 2017 | Recepty | Česnek je zdravá potravina. Jeho pravidelná konzumace: nás chrání před nachlazením, zlepšuje krevní oběh, pročisťuje cévy, reguluje krevní tlak, zlepšuje trávení, podporuje hubnutí atd. Více o česneku si můžete přečíst zde. Jednou z nejjednodušších... Zobrazit celý článek.
Jablečný crumble
14. Březen 2017 | Recepty | Jablko velmi prospívá našemu zdraví. Například příznivě ovlivňuje zažívání, zlepšuje činnost střev, má protizánětlivé účinky, detoxikuje, posiluje imunitu atd. Více si o účincích jablka na naše zdraví můžete přečíst zde. Ingredience 6 jablek 100 g... Zobrazit celý článek.

Stránky